tiistai 24. toukokuuta 2016

22.5.16

Lähdettyämme kohti leirialuetta, olimme kaksikerroksisessa bussissa. Bussissa oli tunkkainen ilma ja kaikki olivat väsyneitä. Ajoimme monta tuntia, kunnes teimme välipysähdyksen ja Tero kävi ostamassa kaikille ison pullon vettä ja pahoja tuc-keksejä. Emma sai kalanhajuista vettä. Jatkoimme matkaa ja loppumatkan olimme todella levottomia ja nauroimme kaikelle.
Päästyämme leirialueelle Antti-Jussi ohjeisti meidät paviljonkeihin. Huoneet olivat todella upeita ja nukuimme kaikki neljä (Ella, Carita, Emma ja Anni) samassa sängyssä. Paviljonkeja oli neljä kappaletta, tytöille kaksi ja pojille kaksi.
Herätyksessämme joustettiin muutamalla tunnilla, koska lentomme oli todella myöhään täällä viivytyksen takia. Aamulla mökeissä oli todella viileää, mutta ilma ulkona oli sopivan lämmin. Kaikki oppilaat olivat suurinpirtein ulkona aamulla.  10.50 kokoontuminen portilla ja ennen kuin päivä ehti kunnolla alkaakkaan, Erkka astui koiranulosteeseen ja se huvitti meitä kaikkia. Siitä jatkoimme aamupalalle. Aamupalan jälkeen kävimme läpi sääntöjä ja kiersimme leirialueen. Alue on laaja ja liikuntamahdollisuuksia on monia.  Sen jälkeen meillä oli vapaa-aikaa ja menimme suurin osa rannalle kokeilemaan kuinka lämmintä vesi on. Löysimme kuolleita meduusoja ja hienoa simpukoita. Sen jälkeen menimme hengailemaan mökkien eteen, tytöt ottivat aurinkoa ja juoruilivat ja pojat pelasivat korttia.
Sen jälkeen menimme syömään ja ruuaksi oli tietysti erilaisia pastoja, lihaa ja perunoita ja salaattia. Sen jälkeen tulimme takaisin mökeille. Meillä oli vapaa aikaa, jonka jälkeen meillä oli italian kielikylpy ja sen jälkeen haimme Netan kanssa vettä ja tutustuimme toisiimme kertomalla itsestämme. Sen jälkeen osa meni taas rannalle, osa pakkaamaan, koska jouduimme viettämään ensimmäisen yön Eurocampin lähettyvillä sijaitsevalla leirintäalueella.
Saimme kaikki Terolta 10-euroa herkkuja varten, sillä pyrimme katsomaan illan pelin keinolla millä hyvänsä. Lähdimme kantamaan matkalaukkuja, kunnes pääsimme takaisin Eurocampille. Tytöt pääsivät lähes heti kahteen huoneeseen, joihin heidät jaettiin, mutta pojat joutuivat odottamaan kauan, koska porukan huoneen lukko piti paikata kokonaan. Onneksemme ryhmänohjaajamme Netta rauhoitteli poikia, josta varsinkin Erkka oli hyvin tyytyväinen.  Lopulta pojat pääsivät huoneeseen, joka oli valtava. Tästä ryhmämme jatkoi menemällä päivälliselle 19.20 ja tarjolla oli taas pastaa, tällä kertaa herneiden kera! Tämän jälkeen kaikki ottivat chillisti ja meillä oli paljon vapaa-aikaa, jonka jälkeen meillä alkoi iltapiirin. Siellä puhuimme päivän tapahtumista, jonka jälkeen menimme nukkumaan.